IC KIMPLEHIGH

Ga naar beneden

IC KIMPLEHIGH

Bericht van Leidje op vr jun 20, 2014 11:12 am

Piekerend liep Nim achter de groep aan. Haar lichte lila haren, die in de punten overgingen op blauw, hingen voor haar gezicht. Ze streek een lok uit haar gezicht en keek naar blote voeten die steeds weer een stap zette, zonder dat Nim wist of dat wel de bedoeling was. Het gras kietelde haar voeten, maar ze besteedde geen aandacht aan het fijne gevoel van kietelend gras. Waarom zit ik in de nieuwe afdeling? Ik weet dat ik trouw ben en redelijk slim, moedig ook nog wel, maar sluw? Deze gedachte kwelde Nim al de hele nacht en ochtend. Gister, in de grote zaal kreeg ze te horen dat er een nieuwe afdeling was, voor de leerlingen die alle karaktereigenschappen bezaten van de afdelingen. Alle, en dan ook alle leerlingen moesten de sorteerhoed weer opzetten en werden opnieuw ingedeeld. Sommigen gingen naar van een Firetail naar Bookwattle of andersom. En sommige gingen naar de nieuwe afdeling, Eagleclaw. Het was een beetje chaotisch, maar iedereen zat nu op de goede plek.
Alhoewel, dat wist Nim nog niet zeker. Ze snapte nog steeds niet waarom ze hier zat. Je hoefde maar een beetje sluw te zijn voor deze afdeling, maar toch snapte ze het niet.
Ze liepen nu naar een boerderijtje vlak bij de school. Wat ze daar gingen doen, wist niemand. Alleen professor Brown. Hij had zich voorgesteld als Thomas en dat ze hem zo moesten noemen, maar Nim bleef bij de oude gewoonte. Hij was erg jong voor een professor, vond Nim "We zijn er," zei professor Brown toen de hekken van het boerderijtje opdoken vanuit de bomen. "Hier gaan jullie," zei hij, terwijl hij het enorme hek opende, "jullie trouwste maatje van dit jaar uitkiezen. Kies verstandig." En met die onheilspellende woorden liep verder en verdween achter het enorme hek dat op een kier stond. Sommige leerlingen volgden hem meteen, anderen bleven even wachten. Nim bekeek de leerlingen. Het leek alsof ze allemaal afvroegen wat ze hier deden. Blijkbaar wist niemand dat. Nim's gedachtes werden ruw verstoord door een schreeuw. Een andere leerling keek door het kiertje en glipte naar binnen. Nim klemde haar hand om haar toverstok en liep traag naar het enorme hek. Voor het hek bleef ze staan. Mijn trouwste maatje? Let's see... Met één stap stond ze achter het hek. Overal stonden kooien waar klauwen of een snuit uit stak. Nim liep langzaam verder met haar stok nog in haar hand. Opeens voelde ze een hitte langs haar arm, een vuurbal vloog haar voorbij. Met een ruk draaide ze zich om. Een draak keek haar met puppyoogjes aan en blies nog een vuurbal. Nim stapte nog net op tijd opzij om niet geraakt te worden door de vlammen. "Kijk toch niet zo zielig," snauwde Nim terwijl ze zich weer omdraaide en verder liep. Nim had de pesthekel aan draken. Ze hadden de macht om alles te vernielen terwijl ze niet eens wisten wat ze vernielden. Nee. Geen draak voor haar. Doe mij maar een... Een klauw zette zich in Nim's arm waardoor ze haar stok liet vallen. Een schreeuw van pijn verliet haar mond.
Leidje
Admin

Aantal berichten : 154
Registratiedatum : 15-05-14
Leeftijd : 18

Karakterprofiel
IC Naam: Nim Violet
Afdeling: Guffleclaw - Voor harde werkers die trouw en geduldig zijn

Profiel bekijken http://www.wattpad.com/user/TheTrueStory

Terug naar boven Ga naar beneden

Re: IC KIMPLEHIGH

Bericht van Sisiraine op zo jun 22, 2014 6:52 pm

Aangezien Leon, wat wel de afspraak was, niet gepost heeft. Doe ik het wel. Ik ben fucking moe, net van slagharen af (7 uur geslenterd en in achtbanen gezeten et.) Ik moet nog pakken voor kamp (morgen), en ik kijk overal tegenaan. Ik wil niet eens op kamp. Kut school.

Kirza liep achter de rest aan terwijl ze glimlachte. Iedereen die ze tegen kwam, die naar haar keken, die knikte ze 'vrolijk' toe, waarna een zenuwachtige grinnik klonk. Ze was zenuwachtig, ja. Maar ze had zin in avontuur! Alles keek ze gefascineerd en onderzoekend na. Ze was verbijsterd en vond alles indrukwekkend en magisch. In de grote zaal was de indeling geweest, waarbij ze overigens heel goed opgelet had, en tot haar verbazing werd ze ingedeeld bij de nieuwe afdeling. Hoe of wat precies wist ze nog niet. Daar kwam ze vast wel achter. In ieder geval had ze genoten van het eten. Naast haar zenuwen en vrolijkheid wist ze niet zo goed hoe ze zich moest gedragen. Want ze keek er tegelijkertijd ook best tegenop. Zo dubbelzinnig. En ze had tenslotte nog geen vrienden gemaakt aan tafel. Nu waren ze bij een boerderijtje aangekomen met een groot hek. Hij, professor Brown, opende het hek, terwijl hij wat sprak. Ze zuchtte. Dat klonk als iets wat geen optie was voor Kirza; je trouwste maatje uitkiezen. Ze was nogal wispelturig. Ze keek haar ogen uit. Overal kooien; Draken en Griffioenen. Kirza knipperde. Wauw... Hier heb ik wel 2 dagen voor nodig.. besloot ze. Ze sprong voor wat vuurballetje opzij, en ontweek deze prima. Ook probeerde ze niet te dichtbij de kooien te komen zodat ze - behalve haar haar vlam vatte door de draken - niet werd aangevallen door een Griffioen. Een aantal jongens deden stoer bij een kooi met een Griffioen. Dom. Eigen schuld voor wie aangevallen word. dacht ze droog. Bij één jongen vloog een vuurbal rakelings langs zijn hoofd. ''Idioot! Kijk uit! Je moet hier oppassen!'' riep ze geschrokken. Het was eruit voor ze het wist. Oh god.. Ik begin nu al. Wat zou iedereen nu van me denken? Aan de andere kant, dichtbij Kirza, werd een meisje aangevallen door een Griffioen. Een klauw werd in haar arm gezet, en Kirza keek in een flits naar de stok die op de grond viel. Ze had haar boeken goed bestudeerd, ondanks ze nu pas op Kimple was gekomen. Met enige twijfeling liet ze haar wand uit haar mauw glijden. Moest ze dit wel doen? De schreeuw van pijn die het meisje uit haar mond verliet liet haar geen twijfel meer over. Terwijl het beest al de klauw uit haar arm trok, nam Kirza de arm van het meisje stevig vast. De goede arm. Ze trok haar bij het beest weg waardoor ze ietwat rolde. Ze zwiepte met haar toverstok en vuurde een Ferula op haar arm af. Het werd verbonden. ''Het spijt me! Gaat het?'' Meer kon ze niet uitbrengen. En dat was dom, iemand die net aangevallen was, daar vraag je toch niet aan hoe het gaat? Slecht natuurlijk! ''Ik kan zo snel niet op iets beters komen..''
Sisiraine
Admin

Aantal berichten : 189
Leeftijd : 19

Karakterprofiel
IC Naam: Kirza
Afdeling: Nog geen een

Profiel bekijken

Bericht van Leidje op vr jun 27, 2014 12:43 pm

Nim voelde dat er een hand om haar goede arm werd gekruld. De hand pakte haar stevig vast en trok haar weg. Nim rolde bij het beest vandaan. Haar gezicht vertrokken van de pijn. Nim bekeek de persoon die haar had weggetrokken. Het was een meisje met een schattig gezichtje en lange, bruine haren. Nim wist niet of het dreadlocks waren, of dat haar haar gewoon veel klitte. Nim besteedde er geen aandacht aan. Het meisje Ferula en Nims arm was verbonden. ''Het spijt me! Gaat het?'' vroeg het meisje. Nim knikte. "Wat kan jij eraan doen?" mompelde ze terwijl ze haar arm tegen haar borst klemde. ''Ik kan zo snel niet op iets beters komen..'' zei het meisje weer. Nim glimlachte. "Maakt niet uit, je hebt me geholpen, dat is meer dan genoeg," zei ze. Ze probeerde niet te laten merken dat ze veel pijn had, maar het prikkende gevoel in haar arm was moeilijk te negeren. Professor Brown liep met grote stappen op het tweetal af. "Gaat het?" was het enige wat hij zij. Nim knikte en met behulp van haar goede arm stond ze op. Snel griste ze haar wand van de grond. "Ik neem geen griffioen, denk ik," mompelde ze terwijl ze verder langs de kooien liep. Er waren Draken, Griffioenen en Pegasussen. En aangezien ze geen Draak of Griffioen wilde, bleven alleen de Pegasussen over. Nim had een grote bewondering voor deze dieren, ze waren zo mooi en elegant. Nim wist eigenlijk niet of ze wel behoefte had aan een dier, maar het leek haar geweldig om boven de wolken te vliegen. Natuurlijk kon dat ook met een bezemsteel, maar telkens als ze die probeerde viel ze tien meter naar beneden. Nim was niet bepaalt de handigste, al helemaal niet met bezemstelen. Dus, Nim wou wel een vliegend dier (in haar geval een pegasus), maar ze wist totaal niet welke. Er waren in totaal een stuk of zeven, zag Nim. Eéntje was al ingenomen door een derde jaars. Nim bekeek de andere zorgvuldig, maar ze wist echt niet welke ze moest kiezen. Volg je gevoel, zei ze tegen zichzelf. Langzaam en twijfelend liep ze naar een van de kooien. Ze vond het zielig, dat die beesten erin moesten zitten. Van Draken en Griffioenen begreep ze het nog wel, maar Pegasussen waren toch heel tam? Nim stopte voor een kooi met een spierwit, sterk en elegant gevleugeld paard. Ze hield haar hoofd schuin en bestudeerde het beest een tijdje. De Pegasus bleek geen last van haar te hebben. Hij at wat hooi, zwiepte met zijn staart en hield zijn hoofd trots omhoog. Hij keurde Nim geen blik waardig. "Jij wordt het maar, jongen" mompelde ze. Ze stak haar hand door de tralies. Voor het eerst leek het beest haar op te merken. Nieuwsgierig strekte hij zijn sterke hals en snuffelde aan haar hand. Nim probeerde haar lach in te houden. "Dat kietelt," zei ze terwijl ze haar hand weer langs haar zij liet zakken.
Leidje
Admin

Karakterprofiel

Bericht van Leon op vr jun 27, 2014 2:12 pm

Jordan kwam aangesjokt achter Professor Brown. Hij was zonder twijfel mogelijk ingedeeld in Eagleclaw en had een gesprekje met het schoolhoofd moeten aanhoren, waar ze hem zeiden dat ze veel van hem verwachten. Ze noemde hem ook wel een "wonder" omdat hij iemand was die veel kennis had, en dit vooral uit op fabeldieren. Tijdens dat hij over deze gedachte dacht, liep hij half dromend Brown achterna. Ze zeiden dat ze een speciale draak voor hem hadden klaar gezet, die precies bij hem zou moeten passen en keurig was getemd, omdat ze het een eer vonden dat zo'n leerling op deze school aankwam. Zo gezegt zo gedaan lieten ze toen hij aankwam, hem samen met de Professor naar een apart hok, waar een doods rustige draak zat, die je gewoon kon aaien en zelfs kun knuffelen zonder enige moeite. "Zo tam als een pulkerik" zei Professor Brown nog tegen hem. Meteen na hij dat zei liep hij met grote stappen naar een meisje, genaamd Nim, omdat hij hoorde dat er iets in haar arm gezeteld werd. Het was een griffioen, die het meisje zo lastig viel. Snel liep Jordan naar het tweetal toe, wanneer hij de draak rustig met zich meenam uit de kooi. Hij gaf Professor Brown zo pietluttig snel reageren en liep aardig naar het tweetal toe. "Ohgod, wat erg! Gaat het, Merlijns Baard wat is dat voor een gemeen ding." Hij keek even naar zijn draak en realiseerde zich iets "Oh, dom van me. Deze draak doet niks. Hij is getemd, speciaal voor mij. Ik ben Jordan. Jordan McDracolon." zei die snel. Hij keek aardig, en wachtte op antwoord.
Leon
Admin

Aantal berichten : 82

Karakterprofiel
IC Naam: Jordan
Afdeling: Eagleclaw - Voor leerlingen met elke eigenschap.

Profiel bekijken http://kimplehigh.actieforum.com

Bericht van Sisiraine op vr jun 27, 2014 2:43 pm

http://www.polyvore.com/cgi/set?id=126494840&.locale=nl < klik.

Kirza zuchtte toen het meisje haar wand oppakte en doorliep langs de kooien, met de woorden geen Griffioen te gaan nemen. Daarvoor was Prof. Brown al na het tweetal gelopen om te vragen of alles oké was. Een jongen liep achter Prof. Brown aan en vroeg aan het onbekende meisje of het ging. Hij heette blijkbaar Jordan McDracolon. Omdat het andere meisje al weer langs de kooien liep om een dier uit te zoeken bleef Kirza zwijgend staan. Ze zag dat het meisje na een Pegasus liep en het daar goed mee kon vinden. Gelukkig, die heeft al meteen een maatje gevonden. Zelf wist ze het nog niet, welk beest ze ging nemen. Allemaal fascinerende dieren. Een draak was erg gaaf, maar een Griffioen ook, ondanks dat deze het meisje had beet genomen. Maar een  pegasus leek het meest op een paard. Een paard zoals bij de boerderij waar ze had geleefd, voor ze naar kimple gekomen was. Ze ging haar paarden missen. Welk moest ze nou nemen? Altijd ik. Ze zuchtte en keek naar de jongen en toen na het meisje een paar kooien verderop. ''Fijn om kennis gemaakt te hebben!'' riep ze naar hun twee. Ze hadden blijkbaar geen interesse in haar. ''Fijn geholpen te hebben! Ik ben Kirza!'' verzuchtte ze nog mompelend. En nu hopen dat er mensen waren die wel interesse toonde voor het meisje Kirza. Ze haalde haar hand door de pony heen en gooide een dreadlock over haar schouder heen. Fijn. Ze had het meisje wel kort na haar dreadlocks zien kijken. Het maakte haar de laatste tijd onzeker. Ze wist niet of ze nog wel dreadlocks wilde. Ze mopperde iets en slenterde naar een bankje toe, om vanaf daar de dieren te bekijken. Hoe kon ze nou ooit kiezen hiertussen? Het waren er te veel.
Sisiraine
Admin

Aantal berichten : 189
Leeftijd : 19

Karakterprofiel
IC Naam: Kirza
Afdeling: Nog geen een

Profiel bekijken

Bericht van Leidje op ma jul 14, 2014 1:40 pm

Nim was al weggelopen toen de jongen vroeg hoe het met haar ging en ze had niets van hem meegekregen. Ze haalde de pegasus uit zijn kooi en bekeek zijn gespierde lichaam. Hij keek trots en intimiderend de kooien langs. "Als je je dier hebt uitgekozen, mag je hem mee naar buiten nemen en erop proberen te klimmen. Succes." Professor Browns luide stem galmde langs de kooien. "En vergeet hem geen naam te geven." Ze pakte een pluk spierwitte manen en liep naar buiten met de pegasus die haar op de voet volgde. Buiten werd Nim verblind door het felle zonlicht dat in haar ogen scheen. Ze hield haar hand omhoog om zich van de zon af te schermen. "Dus," zuchtte ze. Nim was inspiratieloos voor een naam, dus ze besloot om er eerst maar eens op te gaan zitten. Ze ging naast het enorme dier staan en bekeek hem nog eens goed. Hoe kan ik het handigst erop klimmen? Nog voor ze een idee kon bedenken zakte het paard door zijn benen. Hij maakte een briesend geluid alsof hij zij "toe maar". Langzaam sloeg Nim haar been over het witte paard en ging voor de vleugels zitten.Toen ze goed zat stond het dier op. Hij zwaaide even met zijn enorme vleugels en hief zijn hoofd, alsof hij klaar was om op te stijgen. Omhoog. De enorme vleugels kwamen weer in beweging en het dier steeg op. Nim kon zich nog net vastgrijpen aan de manen. Het uitzicht was adembenemend. Voor haar lag Kimple en onder haar stonden leerlingen naar haar omhoog te kijken. De bossen strekte zich uit tot de horizon en een groot glinsterend meer weerspiegelde de oogverblindende zon. De wolken kwamen steeds dichterbij en de wind blies haar haren in haar gezicht. Nim voelde zich dolgelukkig.
Leidje
Admin

Karakterprofiel

Bericht van Gesponsorde inhoud